Aanvulling op je eigen expertise
Ontzorgen van je team
Ad hoc & flexibel inzetbaar
Onafhankelijk advies
No cure no pay
Wat zijn de voordelen van SABMedia als extra collega
“Wat zijn de voordelen van SABMedia als extra collega?” “Voor welke branches werken jullie?”. Die vragen krijgen we geregeld. Uiteraard niet zo vreemd want veel bedrijven specialiseren zich in een branche. Wij doen dat juist niet. Of je nu een campagne voor de nieuwste Mazda verzorgt of een vacature campagne voor de Jumbo, het doel is altijd hetzelfde: de doelgroep bereiken. Het onderscheidt zit hem in de stap ervoor.
De aanpak
Wanneer we met een reclamebureau samenwerken is er al een plan en voorkennis. Bij een franchise-gever zijn er richtlijnen en verzorgingsgebieden. Maar wanneer wij voor een lokale ondernemer werken, dan vertrouwen ze juist op ons. Dan zijn we ook regelmatig betrokken in het proces van creatie en denken we mee over wat de meest effectieve manier van communiceren is. Dat vereist een andere aanpak.
SABMedia vervult verschillende functies in de samenwerking met bureaus. Afhankelijk van de specialiteit van het bureau verzorgen we het hele mediaplan of een gedeelte. Wij zijn hierin een aanvulling op de al aanwezige kennis.
Belangrijkste is dat wij werk uit handen nemen. Zoals wij wel eens zeggen: “Gooi maar over de schutting. Wij regelen het verder wel!”. Dit geeft ze de ruimte om verder te gaan met het eigen werk.
Als partner van franchise-gevers vervullen we verschillende rollen. Voor sommige, zoals Domino’s Pizza en FEBO, regelen we de media-inzet voor lokale ondersteuning. De landelijke campagnes verzorgt het hoofdkantoor zelf. Een andere franchisegever, MHK, vraagt bij ons alleen het buitenreclame-gedeelte aan. Wat de vraag ook is, onze inzet is altijd in overeenstemming met het hoofdkantoor.
In lijn blijven met de richtlijnen van het hoofdkantoor is essentieel. De franchiseformule heeft niet voor niets zijn succes bewezen. Het laatste wat je dan wilt is dat er op eigen houtje met een huisstijl omgegaan wordt.
Werken met een lokale, zelfstandige ondernemer is een leuk vak apart! Zij hebben met passie een bedrijf opgericht omdat ze ergens goed in zijn. Bijvoorbeeld de lekkerste recepten bereiden, dat kan Restaurant Faulk als de beste. Huizen kopen/ verkopen, daar ligt de expertise van Carien en Ellen Mouthaan. Verkopen van de mooiste meubels is het vak van Home Island Interiors. Stuk voor stuk bedrijven die ergens in uitblinken. Reclame maken is een ander vak daarin mogen we wel zeggen dat SABMedia uitblinkt. Daarin specialiseren we ons al meer dan 14 jaar.
Meest gehoorde reden is ook dat het geen prioriteit heeft. Een klant die binnen komt lopen heeft altijd voorrang. Daarom nemen wij het over. Wij zorgen voor de planning en houden de agenda in de gaten. Van creatie tot productie tot media-inkoop; wij nemen het hele traject uit handen.
Onder landelijk verstaan we campagnes die over Nederland verspreidt ingezet worden. Want op lokaal niveau werken we ook voor opdrachtgevers door het hele land. Dit is echter van een andere orde. Voor deze campagnes zetten we veel middelen verspreid in om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken. Bijvoorbeeld alle thuis-koks die houden van restaurant waardig vlees thuis, The Meatlovers. Of iedereen die twijfelt over zijn ziektekostenverzekering, De Zorgkiezer. Grote campagnes met landelijk bereik waarvoor ook een gesegmenteerde aanpak zijn vruchten afwerpt.
Ook bij deze campagnes is het essentieel om de middelen gericht in te zetten. Niet willekeurig het budget opmaken maar echt kijken waar de doelgroep zich bevindt en op welke manier je die aanspreekt.
Voor wie hebben we dit ingezet
Bureau's
Hoezo werkt SABMedia, een media- en communicatiebureau, samen met andere soortgelijke bureaus…
Lokaal
Een eigen onderneming begin je vanuit en passie, gedrevenheid. Omdat je iets anders kan …
Landelijk
Landelijke dekking creëren is makkelijk, maar hoe bereik je daarbinnen effectief je doelgroep…