De speeltuin van digital out of home
Klaar om je in een creatieve Dooh speeltuin te vermaken? Voor de adverteerders in Nederland die op een eigenwijze en bijzondere manier de doelgroep willen bereiken is het metro netwerk van Amsterdam en Rotterdam een ware speeltuin van programmatic schermen. Eerlijk is eerlijk, het is een waanzinnig mooi netwerk met fantastische mogelijkheden. Het is zelfs de moeite waard om gewoon eens een ronde te maken door een van deze twee steden en je te vergapen aan de kunstig geïmplementeerde schermen. Maar ook de creativiteit van de adverteerder wordt getriggerd en dat is te zien! In Nederland betreft het een netwerk in Amsterdam en een netwerk in Rotterdam. We gaan er per netwerk wat dieper op in.
Metronetwerk Amsterdam
Dit is het dynamische hart van Nederland. Het Amsterdamse metronetwerk is het snelst groeiende digitale netwerk van Nederland. Door het bannen van auto’s uit de historische binnenstad en de komst van de Noord/Zuidlijn, is de metro het belangrijkste vervoersmiddel in de stad.
Dagelijks ziet een breed publiek dit digitale netwerk. Op de meest strategische plekken binnen het metronetwerk van Amsterdam zijn en worden enorme digitale panelen geplaatst. De architectuur van het vernieuwde metronetwerk, waarbij kunst en reclamevlakken op elkaar zijn afgestemd, maakt de reis een indrukwekkende ervaring. Samengevat:
225 schermen
34 locaties door de stad
LED wall van 12m2
98” inch, 86” inch, 75” inch schermen
Tiple digital schermen
The Twins (eyecatcher van Amsterdam)
Verblijfstijd van passagiers is 3 minuten
4.926.362 reizigers per week
Randstedelijke dekking
Schermen bij alle knooppunten in de stad
18.520 check-ins per uur
78% frequente reizigers
16% shoppen, 32% studie, 52%werken
De eyecatcher – The Twins Amsterdam Centraal
Trek de aandacht van forensen, toeristen en het winkelend publiek via de ‘Twins’, twee gigantische videowalls van ieder 7 m2. De locatie van deze schermen is niet te overtreffen: op het Centraal Station in Amsterdam, naast de in- en uitcheck poortjes én een Albert Heijn To Go.
De twee ‘big impact’-schermen bereiken dan ook ruim 400.000 reizigers per week. Niet alleen het grote formaat, maar ook de kwaliteit maakt deze schermen tot ware eye-catchers: superscherp (4K) en full video.
Metronetwerk Rotterdam
Toonaangevende architectuur, avantgardistische kunstenaars en designers, een groot zakelijk district en een bruisend uitgaansleven; Rotterdam is een van de meest opwindende steden om op dit moment te zijn. Bereik via de 70 schermen op 15 verschillende metrostations meer dan twee miljoen reizigers op wekelijkse basis in de grootste havenstad van Europa. Van shoppers tot studenten, van zakenlieden tot toeristen.
Bigger, better, brighter
Feiten op een rij
71 screens
2.301.141 reizigers per week
15 locaties
Unieke interactieve abri
75’ inch 4k screens met de hoogte van een bruine beer
Interactieve abri – metrostation Beurs
Nodig met de interactieve abri voorbijgangers uit om naar een bijzondere locatie te komen en/of biedt hen vervoertickets, informatie en/of kortingsbonnen aan.Met de interactieve abri kunnen adverteerders klanten een bijzondere ervaring aanbieden. Via een live verbinding nodigt de adverteerder voorbijgangers uit voor een activatie. Met een kaartuitgiftesysteem kan de adverteerder een kaart (denk aan een reisticket, kortingsbon en toegangsbewijs) aan voorbijgangers geven.
Functies interactieve Abri
- Speaker – microfoon voor audio
- HD-camera
- Portal – adverteerders kunnen voorbijgangers live aanspreken via de portal
- HD-beeldkwaliteit
- Kaartuitgifte – voorbijganger kan ook zelf kaart uitgifte activeren
- Campagne informatie – informatie overdracht naar mobiel
- Kaartuigiftesysteem