Impact van een radiocommercial
Laatst hadden wij hier bij SABMedia, zoals wel vaker trouwens, een leuke discussie. Dit keer ging het weer eens over de impact van een radiocommercial. Oorzaak, een leuke opdracht voor Bad & Body (Ja, zing het maar). Met de grote hoeveelheid zenders en toename van digitale stations, was de vraag of men nog wel ‘luistert’ naar de radio. Het is een soort behang, het is kaal als er geen radio aanstaat maar of het nu echt opvalt wat je hoort? Meerderheid vond dat visueel beter werkt dan audio. Alle marketing goeroes hebben het ook altijd over het visuele aspect.
Maar wij kunnen de naam van Bad & Body alleen maar zingen hier op kantoor. En als we dan toch bezig zijn, dan weten we er nog wel meer. “Liever…. Leverworst”. Deze laatste firma bouwt nu zelfs nog steeds zijn visuele commercials om de oude radiocommercial heen. Zingen we nog even verder? “Zo in mijn sas met…”, “Sorbo, hier, Sorbo daar…”, “Kruidvat,… altijd voordelig”. De panfluit van Nescafé, de hoge uithaal in Randstad Uitzendbureau, we kunnen nog wel even doorgaan.
Oké, de gemiddelde leeftijd van ons discussiegroepje was 45. Hoe zit het met de huidige generatie? Kunnen zei ook nog meezingen met radioreclames…? Mijn 9-jarige zingt in de reclameblokken achterin de auto luidkeels mee, “Doe voor vertrek de banden check!” Of “Allsafe…”.
De tekstschrijvers onder ons hebben de mooie uitdaging om ook de jonge generatie te blijven aanspreken met pakkende meezingers die lekker blijven plakken. Dan zit het met die impact wel goed!
Zing je nog even mee?