Tips om opvallend te adverteren
Om gezien te worden moet je opvallen! Maar hoe doe je dat in een wereld waar iedereen dagelijks overspoeld wordt met advertenties, reclames & social media….? Creativiteit in je campagnes speelt daarin een belangrijke rol.
Opvallend adverteren betekent de aandacht trekken van je doelgroep en ervoor zorgen dat je boodschap blijft hangen.
We geven je wat tips om tot een creatieve insteek te komen van jouw campagne. Maar liever nog denken we hier samen met jou over na. Want samen kan en bereik je meer.
Kies voor creatieve content
Maak gebruik van creatieve afbeeldingen, video’s of tekst die de aandacht van mensen trekt. Dit kan iets onverwachts of grappigs zijn dat mensen niet snel vergeten. Zo maak je de kans groter dat mensen zich jouw advertentie kunnen herinneren.
Unieke boodschap
Zorg ervoor dat je boodschap uniek is en zich onderscheidt van de concurrentie. Dit kan bijvoorbeeld door het benadrukken van een uniek verkoopargument. Kies iets dat jouw als organisatie echt anders maakt dan anderen.
Gebruik van kleur en visuals
Kleuren en visuals kunnen enorm helpen om je advertentie op te laten vallen. Kies kleuren die in het oog springen en visuals die de boodschap versterken. Denk aan het konijn met bril in ons beeld. Kies iets dat voor de ontvanger niet logisch is, elk “huh” moment is het brein ontvankelijker voor het ontvangen van informatie.
Interactieve elementen
Je kan een keer kiezen voor het gebruik interactieve elementen in je advertentie, zoals quizzen, polls of spelletjes, om de betrokkenheid van je doelgroep te vergroten.
Onverwachte locaties
Denk buiten de traditionele advertentiekanalen en overweeg ongebruikelijke locaties om je advertenties te plaatsen. Kies eens voor een middel zoals een mobile abri. Daarin kan je veel creatieve elementen elementen kwijt. En je komt op plaatsen waar je normaal niet met een advertentie kan komen.
Inzetten op emoties
Advertenties die sterke emoties oproepen, zoals humor, ontroering of verrassing, hebben meer kans om op te vallen en te worden gedeeld. Leuke inhakers kunnen enorm aanslaan en gedeeld worden. Zo is het mogelijk om een gigantisch bereik te realiseren.
Gebruik van storytelling
Vertel een verhaal dat resoneert met je doelgroep en dat hen raakt op een persoonlijk niveau.
Verrassende elementen toevoegen
Voeg verrassende elementen toe aan je advertenties, zoals onverwachte wendingen of verborgen boodschappen, om de nieuwsgierigheid van mensen te wekken.
Herhaling en consistentie
Zorg ervoor dat je advertentie consistent wordt weergegeven op verschillende kanalen en herhaal de boodschap in verschillende kanalen. Zo worden mensen op verschillende momenten en plekken (touchpoints) blootgesteld aan jouw boodschap. Zo is de kans groter dat jouw advertentie bij de doelgroep blijft hangen.
Uiteraard zal je goed na moeten denken wat het beste past bij jouw merk en waarmee jij op kan vallen tussen de concurrentie. Vaak is het een combinatie van een aantal van deze strategieën toe te passen.
Wil je een keer sparren over de mogelijkheden? Dan doen we graag! Niels komt graag even op de koffie.