Adverteren op scholen
Wil je scholieren bereiken? Ook wel Gen Z genoemd. Ontdek de mogelijkheden van adverteren op middelbare scholen. Gen Z is voor veel van adverteerders een belangrijke doelgroep, maar het is lastig om ze te bereiken. Omdat ze bijna dagelijks op school zijn is school de plek waar ze nog wél te bereiken zijn.
Bereik jouw doelgroep via adverteren op scholen
Je kan dagelijks contact hebben met deze “lastig” te bereiken doelgroep, van 12 tot 19 jaar, door te adverteren op scholen. Bestaat uw doelgroep uit scholieren van het VBO-VMBO-HAVO-VWO? Dan is dit het medium wat je ideaal in kan zetten om ze te bereiken. Door Schoolboards in te zetten ben je in beeld bij 60% van alle scholieren in Nederland. Dat zijn maar liefst 850.000 contacten die meerdere malen per dag met jouw campagne worden geconfronteerd!
Voordeel van adverteren op schoolboards
- Schoolboards zijn te vinden op alle drukbezochte locaties, zoals de aula, kantine, centrale hallen en doorgaande gangen.
- Inzetbaar op basis van opleidingsniveau en/of geografische kenmerken.
- Schoolboards zijn voorzien een interactieve tag; een NFC Chip en een QR-Code. Omdat 99% van de scholieren over een smartphone beschikt, kunnen zij ter plekke contact met de adverteerder en/of het product leggen.
- Zowel digitaal als analoog inzetbaar. Het analoge netwerk bestaat uit +/- 2.100 analoge vakken verdeeld over ruim 300 middelbare scholen, mbo’s, hbo’s en universiteiten verspreid door heel Nederland. Naast de analoge vakken is een deel van het netwerk gedigitaliseerd.
- Digitaal netwerk. Op dit moment vind je het digitale netwerk op ruim 90 onderwijslocaties verspreid door Nederland, in steden als Den Bosch, Nijmegen en Rotterdam. Dit netwerk groeit hard en gaat binnenkort 200 schermen aantikken.
- Schoolboards worden voor iedere vorm van adverteren gebruikt. Uitzonderingen zijn reclame voor tabak, alcohol en politieke partijen. Wat wel mag kan Y Media Generation u haarfijn uitleggen.
Personeel vinden onder scholieren
Richting de zomervakantie krijgen wij vaak de vraag of we kunnen helpen bij het vinden van personeel voor vakantie bijbaantjes. Zonder twijfel zeggen wij dan “schoolboards”. Jongeren verdienen in de vakantie periode natuurlijk heel graag een zakcentje. Ze werken graag in de horeca, op campings, bezorging etc. Begin in mei/juni met de werving van jongeren, zo heb jij jouw vacatures tijdig gevuld. Wil je de wat oudere doelgroep binnen deze groep, dan is het wijs om voor de examens te beginnen met werven.
Bereik Gen Z door te adverteren op scholen
Om Gen Z te bereiken is het belangrijk om te weten wat ze doen en wat ze denken. Daarom is er onderzoek gedaan onder ruim 600 jongeren in de leeftijd van 12 t/m 24 jaar. Dit onderzoek geeft onder andere inzicht in hoe jongeren zich bewegen op school op een gemiddelde schooldag.
Wil je met ons sparren over jouw strategie en media inzet om deze jongeren te bereiken? Wij denken heel graag met je mee over een plan van aanpak.
Kijk ook eens de mogelijkheden van adverteren via driehoeksborden (twosigns/A0 borden), adverteren op abri’s of online adverteren.