Je bent hier:

DOOH

We horen in adverteerdersland vaker en vaker de term Dooh. De cijfers laten zien dat Dooh een steeds groter percentage innemen van de totale mediabestedingen van adverteerders. Maar wat is het precies

Wat betekent DOOH?

Laten we om te beginnen het acroniem “DOOH” ontcijferen. Digital Out-Of-Home verwijst naar alle digitale reclame-inhoud die wordt getoond in buitenruimtes, zoals billboards, led displays Mupi’s, abri’s, snelwegmasten en andere schermen in openbare gelegenheden.

Wat is DOOH of terwijl Digital Out-Of-Home?

DOOH is samengevat dus alle vormen van digitale buitenreclame die we in Nederland hebben. In tegenstelling tot traditionele out-of-home reclame, maakt DOOH gebruik van technologie om dynamische informatie in real-time te tonen.

Bovendien kunnen DOOH-advertenties worden aangepast aan specifieke contexten, denk aan een levendig digitaal billboard dat een aantrekkelijke advertentie toont op basis van het tijdstip van de dag of het weer! Dankzij deze flexibiliteit kunnen marketeers boodschappen maken die aanslaan bij voorbijgangers, wat leidt tot aanzienlijk hogere potentiële conversies. De relevantie is immers veel groter door het inspelen op actualiteiten, weer etc.

Met een steeds grotere nadruk op digitale transformaties in verschillende sectoren, biedt DOOH een uniek en innovatief alternatief voor adverteerders die hun stempel willen drukken. Zeker in grote steden, zoals Amsterdam en Utrecht, zouden bedrijven moeten overwegen om deze DOOH mee te nemen in de strategie.

Wat kost Digital out of home

Het inkopen van DOOH is ook anders dan bij traditionele buitenreclame. Traditioneel betaalde je als adverteerder een bedrag per week per paneel. Maar door de enorme mogelijkheden van targeting en de mogelijkheid om op tijdframes in te kopen is ook de prijsstrategie daarop aangepast. Op digital out of home koop je in op CPM, of terwijl de kosten per 1000 bereikte mensen. In 2024 is hier opnieuw uitgebreid onderzoek naar gedaan en zijn alle nieuwe bereikcijfers in kaart gebracht. Voor ons de uitdaging om budgetten van onze opdrachtgevers zo efficiënt mogelijk te gebruiken. Wanneer je bijvoorbeeld weet dat jouw doelgroep vooral rond de spits op pad is, dan zorgen we dat je op die tijdstippen zichtbaar bent en daarbuiten niet. Zo kan je jouw budgetten dus veel gerichter inzetten.

Mupi Heineke Amsterdam

Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact op en laat ons een advies voor buitenreclame uitwerken.

Buitenreclame

A0-borden

Driehoeksborden, iedereen heeft ze vast al regelmatig langs de weg zien staan...

Kies voor de abri

ABRI

Geen enkel mediatype heeft zich zo vaak bewezen als de abri…

Opvallen met busreclame

Busreclame

Bij SABMedia geven wij je graag advies over de inzet van busreclame…

Nieuwsgierig welke buitenreclame voor jouw onderneming interessant is?