Je bent hier:

Hoe het begonnen is

SABMedia is in 2009 opgericht door Niels Rehe. Niels had vanuit zijn expertise een sterk idee over hoe het betere campagnes kon gaan draaien voor ondernemers Hij merkte dat landelijke campagnes voor franchisebedrijven zo te verzorgen zijn. Een Jumbo boekt eenvoudig een rondje met abri’s en andere media in door Nederland voor de bijvoorbeeld nieuwe jaaraanbiedingen. Maar als de Jumbo in Bergschenhoek verbouwt wordt en daar ruchtbaarheid aan wil geven, is dit minder makkelijk.

Mediabureaus en exploitanten werken liever met grote volumes. Lokale ondernemers kunnen deze grote volumes maken. En als de grote bureaus het al willen doen, dan hebben ze geen oog voor de lokale markt. De lokale markten hebben ze wat minder goed in kaart. Ze kennen de natuurlijke grenzen van een gebied bijvoorbeeld niet waardoor ze mogelijk locaties adviseren die niet geschikt zijn voor de specifieke vestiging. SABMedia vindt dat juist de losse ondernemers hebben alle hulp nodig heeft bij het segmenteren van het verzorgingsgebied. Het is voor deze ondernemer natuurlijk van groot belang dat zijn budgetten zo gericht mogelijk worden ingezet. Vandaar dat Niels zich met SABMedia is gaan specialiseren op lokale marketing.

Nu, anno 2023 bestaat SABMedia uit 4 vakmensen met hetzelfde geloof in lokale marketing en zelfstandige retailers. Door dit geloof lopen we net wat harder en zijn we flexibeler dat de grote bedrijven.

A0 twosign driehoeksborden

“SABMedia maakte optimaal gebruik van ons mediabudget. Ze wisten een optimaal rendement te behalen!”

Wij adviseren je graag verder