Programmatic advertising draait om het automatiseren van de inkoop van advertentieruimte. Het voordeel hiervan is dat vraag en aanbod samengebracht wordt zonder tussenkomst van personen. Door het opvullen van advertentieruimte – met jouw boodschap – toe te vertrouwen aan technologie, kun je efficiënter en effectiever adverteren. Je bereikt de doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap.
Denk bijvoorbeeld aan iemand die specifiek op zoek is naar een bepaald type sneakers. Die heeft al meerdere keren gezocht op dat type sneaker. Dan is het natuurlijk heel relevant om op dat moment een advertentie te plaatsen met sneakers bij die persoon. Zo wordt de kans dat iemand reageert op een advertentie vele malen groter. Programmatic advertising zorgt er dus voor dat het advertentie budget veel slimmer besteed wordt.
Programmatic advertising is het vervolg op display advertising. Het is nog efficiënter en gerichter geworden. Daardoor kan je dus veel gerichter je marketing budget besteden. Meerdere onderzoeken laten dan ook zien dat het zorgt voor minder hoge advertentiekosten zoals een 32% lagere CPA (cost per aquisition). Deze manier van adverteren is dus zeker de moeite waard om te onderzoeken.
SabMedia kent deze markt en adviseert jou graag over deze manier van online adverteren. We bespreken samen je wensen en budgetten en maken een plan van aanpak. Het mooie is dat er ook met relatief kleine budgetten al campagnes kunnen draaien. Daarnaast zijn de resultaten goed meetbaar en bij te sturen door aanpassingen in de segmentatie.