Adverteren in winkelcentra
We winkelen wat af in Nederland. Daarom adverteren in winkelcentra in the spotlight. Aangezien de zon in Nederland niet altijd schijnt, doen we dat graag in grote winkelcentra. Daar halen Nederlanders hun hart op bij de leukste winkels en natuurlijk de grotere ketens. Wil je dus het winkelend publiek bereiken, dan is adverteren in de top 80 grootste en drukstbezochte netwerken een must. Dat kan landelijk, regionaal maar ook heel lokaal. SABMedia kan jou op maat advies geven over wat voor jou de meest effectieve manier is om dit netwerk in te zetten.
Doelgroep
Dit netwerk biedt de mogelijkheid om verschillende doelgroepen te bereiken. En wel vlak voor het aankoopmoment. Winkelend publiek staat ervoor open om geïnspireerd te worden door jouw campagne. De bereidheid om geld uit te geven is bij winkelend publiek groot. Welke doelgroep kan je op targeten in winkelcentra?
Huishoudens met kinderen
Onder huishoudens met kinderen verstaan we gezinnen met kinderen tot 15 jaar, die een ouder-kind relatie hebben. Ze wonen in gemeentes waar hogere aantallen van gezinnen heersen en bevinden zich in de opgroeifase van de kinderen. Het leven speelt zich met name dichtbij huis af, in de eigen wijk of stad.
Millenials
Zij vormen de grootste generatie tot nu toe. Ze zijn geboren tussen 1980 en 1995 en kenmerkend voor deze doelgroep is dat ze voor veel eerste grote beslissingen van hun leven staan, zoals een baan, relatie, kind en/of huis. Ze zijn actief, sociaal, veel onderweg en brengen heel wat tijd online door. Deze generatie is met technologische ontwikkelingen opgegroeid, zijn niet merktrouw, doen dagelijks boodschappen (small basket shoppers) en het merendeel werkt fulltime.
Boodschappers
Boodschappers zijn verantwoordelijk voor de weekboodschappen. Deze boodschappers zijn tussen de 20-49 jaar oud en hebben veelal een gezin met kinderen van verschillende leeftijden. Ze koken vaak, eten voornamelijk thuis en komen ’s avonds minder vaak buiten de deur.
Wil jij heel specifiek alleen huishoudens in Amstelveen bereiken, dan kan je ook heel lokaal in het Stadshart Amstelveen adverteren. Dus point of sale, kan jij jouw campagne/aanbieding tonen aan het winkelend publiek.
Wist je dat?
87% zich laat beïnvloeden in wat men koopt en vervolgens afwijkt van het vooraf opgestelde boodschappenlijstje?
72% geneigd is om meer informatie op te zoeken en het product te kopen na het zien van buitenreclame?
Waarom adverteren in het winkelcentrum netwerk?
- Met meer dan 6.000 winkels in deze winkelcentra heeft u als adverteerder contact met de doelgroep vlak voor het aankoopmoment. (point of sale inzet)
- Je kan adverteren in full motion, dit brengt meer emotie en uitleg in een reclameboodschap.
- Het is snel inzetbaar en kan elke moment aangepast worden, hierdoor bent je altijd actueel.
- Onderzoek toont aan dat animatie zorgt voor 51% meer impact, 29% betere zichtbaarheid en 25% langere kijkduur.
- Maak gebruik van verschillende advertenties, bijvoorbeeld op basis van triggers. Denk aan feestdagen, aftelmomenten, maar ook actualiteiten waar je op in kan spelen.
- De digitale schermen zijn een perfect verlengstuk voor verschillende mediumtypes, zoals online video of social.