De kracht van adverteren in fitnesscentra
Wil jij lokaal of landelijk in contact komen met een jonge actieve consument? Denk eens aan adverteren in fitnesscentra. Jonge mensen die een actief leven leiden en bezig zijn met gezondheid en welzijn. Interessant voor merken op het gebied van voeding & gezondheid, maar ook voor aanverwante producten of diensten zoals kleding en lifestyle. Wij hebben de voordelen voor je op een rij gezet.
Digital out of home network
Dit DOOH netwerk biedt unieke kansen om de boodschap effectiever te communiceren. Omdat het met DOOH mogelijk is om te communiceren in Full motion, door gebruik te maken van bewegend beeld kun je meer emotie en uitleg geven in de commercial.
Doelgroep
Ons fitnessnetwerk heeft meer dan 8 miljoen bezoekers per maand en is groeiende. We leven in een tijdperk waarin het steeds moeilijker wordt om doelgroepen te bereiken, maar in de fitness neemt deze doelgroep de tijd voor zichzelf en is hij bereikbaar voor de reclames op de schermen. Meer dan 60% van de bezoekers bevindt zich in de leeftijdsgroep van 18-35 jaar die sport als gemeenschappelijke noemer heeft. Dit maakt het een perfect communicatiekanaal voor mensen met een actieve levensstijl.
Tijd om je verhaal te vertellen
Een gemiddelde sportsessie (van inchecken tot uitchecken) is 1 uur en 15 minuten, daarvan is de bezoeker gemiddeld zo’n 46 minuten en 2 seconden in de zaal. De doelgroep komt dus uitgebreid in contact met de beeldschermen in de fitness. Die zijn strategisch in de ruimte geplaatst.
Lokaal en landelijk adverteren
In elke stad is wel een fitnesscentrum om te adverteren. Zo kun je dit medium ook prima in je landelijke mediamix inzetten. Heb je een lokale doelgroep, dan kan je een advertentie ook alleen in een bepaalde stad inzetten. Ideaal dus voor lokale ondernemers.
Relevante context
Adverteren in dit netwerk plaatst jouw boodschap in een omgeving die direct gerelateerd is aan gezondheid en fitness. Dit versterkt de relevantie van je producten of diensten.
Herhaling en consistentie
Consistency is de key! Niet alleen voor sporters, maar zeker ook voor adverteerders. De sporters die regelmatig naar het fitnesscentrum gaan, zien herhaaldelijk je advertenties. Dit leidt tot een hogere herkenning en bekendheid van je merk.
Versterking van gezonde levensstijl associaties
Door te adverteren in een fitnesscentrum, wordt jouw merk geassocieerd met een gezonde levensstijl. Mensen kunnen jouw producten of diensten zien als een aanvulling op hun fitnessregime. Zo kan de koffiebar om de hoek ideaal adverteren met een proteïne koffie voor na het sporten.
Meetbare resultaten
Je kunt de effectiviteit van je advertenties in fitnesscentra meten door bijvoorbeeld kortingscodes of speciale aanbiedingen aan te bieden die alleen geldig zijn voor leden van het fitnesscentrum.
Het is belangrijk om te benadrukken dat de effectiviteit van adverteren in fitnesscentra afhangt van de specifieke doelen van je bedrijf en de manier waarop je je campagne uitvoert en combineert met anderen mediamiddelen. Daar weten wij gelukkig alles van.
Is je interesse gewekt? SABMedia helpt je graag met hoe je een campagne in fitnesscentra inzet.