Adverteren in skigebieden
Vandaag is het Internationale dag van de bergen. Wij bij SABMedia zijn dol op de bergen, dus een mooie gelegenheid om meer te delen over de mogelijkheid van adverteren in de skigebieden.
Het wintersportseizoen is begonnen en er worden meer dan een miljoen Nederlanders verwacht in de skigebieden. Families, vriendengroepen, collega’s gaan voor een week inspanning en ontspanning. Het grootste deel gaat naar de Oostenrijkse Alpen. En maar liefst 34% gaat nog een tweede keer in een andere samenstelling. Het is misschien een open deur, maar belangrijk om de benoemen is dat deze groep bovengemiddeld veel te besteden heeft.
Is dit de doelgroep die jij wil bereiken? Denk dan een out of the box en kies in jouw middelenmix voor reclame maken in de bergen. We zetten een paar mogelijkheden voor je op een rij.
Bannering
Laten we beginnen met bannering. Hiermee kan je heel getarget alle Nederlanders in specifieke gebieden bereiken met jouw boodschap. Middels een retargeting campagne is het mogelijk om deze mensen ook opnieuw te bereiken wanneer ze weer terug zijn in Nederland. Ben jij voor jouw product/dienst dus specifiek op zoek naar de wintersporter, dan is dit een uitgelezen mogelijkheid.
Plan direct jouw bannercampagne in
Billboards
Billboards zijn mogelijk binnen de liftstructuren van grote skigebieden. Deze zijn geplaatst op locaties met een hoge contactfrequentie. Denk aan loketten en wachtruimtes.
Gondels
Wil je op een bijzondere manier onder de aandacht komen bij de wintersporter? Adverteer op gondels. Nergens vind je zo’n rustig medialandschap als hier. Jouw merk in combinatie met het berglandschap kan een positieve associatie met jouw merk creëren. Daarnaast heb je veel mediadruk omdat de gondel over de piste rond blijft gaan.
Liftposter
Een kosteneffectieve advertentieoplossing waarop je een ruime positie hebt voor jouw boodschap.
In bijna alle grote skigebieden wordt deze manier van adverteren aangeboden.
Digital out of home
Uiteraard blijven ze in de Alpen ook niet achter met digital out of home. Dit biedt de mogelijkheid om uitgebreider onder de aandacht te komen en meer jouw boodschap over te brengen. De mix van digitale en offline reclame biedt een multi-channel aanpak die elk resort kan domineren. Schermen zijn geplaatst op drukbezochte plaatsen zoals loketten en wachtruimtes.
Voor welke doelgroep kan adverteren in de bergen interessant zijn?
Avontuurlijke en milieubewuste doelgroep: De Alpen trekken vaak een avontuurlijke doelgroep aan die waarde hecht aan natuur en milieu. Als je producten of diensten aanbiedt die passen bij een actieve levensstijl of die als milieuvriendelijk worden beschouwd, kun je deze doelgroep aanspreken.
Sport- en outdoor-merken: Voor bedrijven die actief zijn in de sport- en outdoorbranche, zoals skimerken, wandeluitrusting of buitensportkleding, biedt adverteren in de skigebieden een natuurlijke en relevante omgeving om hun producten te promoten.
Naast de bovenstaande mogelijkheden is er nog veel meer mogelijk, zoals bijvoorbeeld adverteren op de skirekken. Is je interesse gewekt? We informeren je graag verder.