Google opent digitale werkplaats in Amsterdam
Online offline vindbaar maken; het kan met SABMedia
Hoe zorg je ervoor dat je als Online internetreus met een tijdelijke vaste Digitale Werkplaats zelf offline vindbaar bent?! Nou, door selectief OOH in te zetten. En als je dan een lokaal advies nodig hebt, kom je bij SABMedia uit.
Google biedt ondernemers gratis online coaching aan in de Digitale Werkplaats. Deze werkplaats is al meerdere jaren te bezoeken en reist van stad naar stad. Bureau voor Reuring verzorgt de venue, aankleding, pers etc. en schakelt ons in voor de OOH. Wij deden dit eerder dit jaar bijvoorbeeld al in Den Haag en in Rotterdam.
Vanaf 20 oktober tot eind december hebben ze een tijdelijke Digitale Werkplaats in hartje Amsterdam, namelijk aan de Prinsengracht. Om deze locatie goed vindbaar te maken, is de tramhalte aan de Weteringsschans verbouwt. Een niet te missen 3D-signing op het dak geeft met een opvallende pijl de richting van de werkplaats aan. Op de achterwand van de Abri prijkt een bestickering met het kenmerkende beeld van Amsterdamse grachtenpanden, begeleid door de uitnodiging voor gratis coaching.
Naast deze special zet Google ook een lokale Abri-campagne in gericht op het centrum van Amsterdam in. En als klapstuk: deze totaal bestickerde Tram. Een schitterend voorbeeld van hoe offline mediumtypen online kunnen aanvullen en versterken.
Deze campagne is het resultaat van een mooie samenwerking van Google, Bureau voor Reuring, SABMedia, De Media Balie en JCDecaux. De werkplaats is tijdelijk en blijft tot eind van het jaar geopend.