10 redenen om te adverteren in de zomer!
Waarom het slim is om in de zomer te adverteren
Wij horen regelmatig van opdrachtgevers dat ze in zomer adverteren even overslaan. Dat heeft toch geen zin zeggen ze. Daar zijn wij het bij SABMedia helemaal niet mee eens. Sterker nog, wij vinden dat het tegendeel waar is. Waarom?
Daarom wil je wel adverteren in de zomer
1 Lagere kosten
De kosten voor adverteren zijn in deze periode lager. De simpele reden is dat veel adverteerder overslaan en daardoor de advertentieprijs daalt. Je kan voor een lagere prijs hetzelfde bereik realiseren als in andere periodes. Er zijn namelijk heel veel Nederlanders niet in het buitenland. Slimme adverteerders kunnen dus een hoger marktaandeel pakken tegen lagere kosten. Ze zijn zichtbaar in een periode waarin de concurrent niet heeft gekozen voor zichtbaarheid.
2 Meer aandacht voor je advertentie
Vakantietijd is de periode waarin mensen zich vaak meer ontspannen en de tijd nemen voor dingen. Ze oriënteren zich op een grote aanschaf die ze al tijdje in gedachte hadden. Denk aan een auto, zonwering, tuinstel, overkapping, tuinhuis etc. Veel mensen hebben vakantie en meer vrije tijd om door te brengen met media zoals televisie, internet en sociale media. Dit vergroot de kans dat jouw advertenties gezien worden.
3 Seizoensgebonden producten
Voor bedrijven die producten of diensten aanbieden die gerelateerd zijn aan de zomer (zoals zonnebrandcrème, barbecues, zwembaden, zomerkleding, reizen, etc.), is dit de ideale tijd om te adverteren omdat de vraag naar deze producten dan op zijn hoogst is.
4 Aangepaste aanbiedingen
De zomer biedt mogelijkheden om speciale zomerpromoties en -kortingen te introduceren, wat consumenten kan aanmoedigen om juist in deze periode aankopen te doen.
5 Evenementen en festivals
De zomer is een populaire tijd voor evenementen, festivals en andere buitenactiviteiten. Dit biedt kansen voor adverteerders om zich te richten op specifieke doelgroepen die deze evenementen bijwonen.
6 Reistijd en mobiliteit
Mensen zijn meer onderweg, of het nu gaat om vakanties, dagtrips of andere uitjes. Dit betekent meer mogelijkheden voor out-of-home (OOH) reclame, zoals billboards, posters en digitale schermen.
7 Zomergevoel en positieve associaties
De zomer wordt vaak geassocieerd met positieve emoties en ervaringen. Dit kan bijdragen aan een positievere perceptie van je merk wanneer je adverteert in deze periode. Daarnaast geven mensen in een positief gevoel makkelijk geld uit.
8 Terug-naar-school campagnes
De late zomerperiode is een belangrijke tijd voor ’terug-naar-school’ promoties. Dit geldt vooral voor retailers die schoolspullen, kleding en elektronica verkopen.
9 Zichtbaarheid voor toeristen
Steden en toeristische locaties trekken in de zomer meer bezoekers. Adverteren in deze gebieden kan helpen om een breder publiek te bereiken, inclusief toeristen die mogelijk niet bekend zijn met je merk.
10 Adverteren is altijd slim
Jezelf als merk onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep en via de juiste kanalen is altijd een goed idee. EN jouw doelgroep is altijd wel te vinden, of het nu lente, herfst, winter of zomer is.
Dus wat nou “komkommertijd”, gewoon lekker adverteren en profiteren van de mooie kansen die deze tijd je biedt!
We helpen je graag met jouw strategie en slimme media inkoop!