Vernieuwd dashboard online campagnes!
Wil jij ook heel makkelijk inzicht hebben in de resultaten van jouw online campagne? Sinds afgelopen week kunnen onze opdrachtgevers nog makkelijker de resultaten van Display bannercampagnes bekijken. In een oogopslag kunnen ze o.a zien op welke websites je banners staan, wat de CTR (kliks) is en wat de beste scorende formaten zijn. En dat 24 uur per dag. Dat maakt een bannercampagne nog inzichtelijker en daardoor kunnen we er samen met de klant nog beter op aansturen dat het budget op de juiste wijze wordt ingezet. Maar wat is nou eigenlijk precies een display bannercampagne? We leggen het uit.
Wat is een display bannercampagne?
Een display banner campagne is een specifieke vorm van online adverteren waarbij banners – grafische advertenties – op relevante websites worden vertoond. Denk bijvoorbeeld aan nieuwssites, blogs of fora die aansluiten bij je doelgroep. Het doel is om aandacht te trekken, merkbekendheid te vergroten en bezoekers aan te moedigen om door te klikken naar je website of landingspagina. Dit soort advertenties helpt je om jouw merk zichtbaar te maken, leads te genereren en uiteindelijk meer omzet te behalen.
Waarom zijn display bannercampagnes zo populair?
De reden dat display banner campagnes zo populair zijn, is de kracht om heel gericht te adverteren. Met behulp van algoritmen en data-analyse kun je namelijk precies bepalen wie jouw banners te zien krijgt. Hoe waardevol is dat? Bovendien kun je kiezen op welke websites en in welke regio’s jouw banners verschijnen. En dit kan zelfs op postcodeniveau! Dit noem je hyperlocal adverteren. Hierdoor wordt jouw advertentiebudget veel effectiever benut. Je betaalt immers niet voor bezoekers die helemaal niet geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt.


Branding met een display bannercampagne
Naast gerichtheid is ook de herkenbaarheid van een display banner campagne een grote troef. Wanneer mensen keer op keer jouw banners zien, gaan ze jouw merk onthouden. Dit fenomeen noemen we ook wel “branding”. Bovendien leidt de herhaalde blootstelling vaak tot een hogere kans dat mensen uiteindelijk doorklikken of later jouw website bezoeken. Door een combinatie van design, animatie en pakkende teksten kun je jouw boodschap flink versterken.
Meetbaarheid van een bannercampagne
Naast deze voordelen is het meetbare aspect erg aantrekkelijk. Je kunt precies zien hoeveel mensen je banner hebben gezien (impressies) en hoeveel er hebben doorgeklikt (click-through rate, kortweg CTR). Hiermee krijg je real-time inzicht in de effectiviteit van je campagne. Dit is iets wat bij traditionele media, zoals drukwerk of buitenreclame, veel lastiger te meten is. Bovendien kun je je campagne direct aanpassen als de resultaten achterblijven. Onze nieuwe dashboard zorgt ervoor dat elke opdrachtgever daar direct zelf zicht op heeft op een hele makkelijke en inzichtelijke manier. Je bent dus niet afhankelijk van een rapportage waar je op moet wachten en die je vaak eerst moet ontcijferen voordat je snapt wat er staat.
Testen met een display bannercampagne
Tot slot geeft een display banner campagne je de vrijheid om te experimenteren. Je kunt verschillende varianten van banners maken en testen welk design of welke tekst het beste aanslaat bij je doelgroep. Vaak noemen we dit A/B-testen. Zo optimaliseer je je campagne gaandeweg en zorg je dat je advertentiebudget steeds effectiever wordt. Het resultaat? Hogere conversies en een betere ROI.
Ook duidelijk inzicht hebben in jouw online campagnes?
We denken natuurlijk heel graag met je mee, dus kom een keer langs om te bespreken hoe een bannercampagne kan zorgen voor meer omzet in jouw webwinkel, winkel of voor jouw dienstverlening.