Maak impact met het NS netwerk
Wat een plaatje hè? Deze foto neemt je mee terug naar station Den Haag in 1948. Foto’s gemaakt door Grijpink, die de opdracht had om station reclames te fotograferen als bewijs voor de adverteerders.
Flexibiliteit & creativiteit anno 2023
Er is veel verandert tussen nu en 1948, maar er zijn ook veel paralellen. Buitenreclame en het adverteren op stations is nog steeds super relevant en effectief. Waar we vroeger lange planning nodig hadden voordat je poster geplaatst was, kan je vandaag de dag supersnel zichtbaar zijn en met een zeer grote flexibiliteit en creativiteit. Het netwerk van NS bestaat tegenwoordig uit 370 digital out of home schermen en 13 extra groot formaat schermen.
Waarom daar adverteren?
- Circa een miljoen reizigers per dag
- Met een gemiddelde reistijd van 25 minuten, heeft de reiziger genoeg tijd om in rust te zoeken naar jouw merkBereik de doelgroep wanneer deze het meest openstaat voor advertenties; in wachtsituaties wordt de (D)OOH boodschap tot 3× beter onthouden dan TV reclames.
- Het overgrote deel van de frequente reizigers is tussen de 20 en 49 jaar is.
Wat zijn de grote voordelen van het huidige netwerk?
Snel inzetbaar
Zichtbaar op bepaalde dagen
Zichtbaar op bepaalde tijden
Zichtbaar op bepaalde momenten
Keuze voor bestemmingen
Daarnaast is het ook mogelijk een aparte creatie per locatie in te zetten én variatie in creatie per moment, bijvoorbeeld op basis van triggers. Voorbeelden hiervan zijn triggers op basis van het weer, de tijd, moment van de dag of een aftelmoment. Denk aan momenten als Koningsdag of bijvoorbeeld sportevenementen.
Relevant
Speel snel in op actualiteiten. Op die manier ben je heel relevant en is de kans vele malen groter dat de doelgroep je boodschap ook ontvangt. Zo kan je bijvoorbeeld inspelen op triggers zoals het weer, vakantiedagen, spitstijden etc. en dat met verschillende advertenties. Hoe leuk is dat! Zo kan je precies op het juiste moment de juiste boodschap bij de doelgroep presenteren. Tijdens spitstijden bereik je de zakelijke reiziger en op weekenddagen de dagjesmensen. Hoe ga jij dit medium inzetten om super relevant te zijn?
Beweging in je campagne
Een andere optie die veel mogelijkheden biedt is “motion”. Dit is letterlijk beweging in je advertentie brengen. Denk aan het het breken van de KitKat op bovenstaande foto. De beweging zorgt ervoor dat er langer gekeken wordt naar jouw reclame en de impact groter is.
Meer weten over de mogelijkheden? SABMedia heeft het landelijke buitenreclame netwerk en alle online mogelijkheden razendsnel voor jou in kaart. Of het nou gaat om NS reclame, driehoeksborden, Abri’s, DOOH, reclamemasten of busreclame. SABMedia staat klaar om het voor je te regelen. Onze voorstellen zijn altijd maatwerk en vrijblijvend. Wij doen het werk, jij profiteert.