Tips voor Digital Out Of Home (DOOH) creatie!
DOOH neemt een steeds groter aandeel in buitenreclame. Bij Digital Out-of-Home (DOOH) adverteren wordt gebruik gemaakt van digitale schermen voor reclame in de openbare ruimte. Een echt massamedium, maar zeker ook selectief in te kopen vanaf een paar schermen. Ten opzichte van de niet digitale middelen biedt het zeker voordelen. Je kan veel specifieker targeten op je doelgroep door gebruik te maken van momenten van de dag bijvoorbeeld. Zo ben je dus alleen maar zichtbaar op de momenten dat er een oververtegenwoordiging aanwezig is van jouw doelgroep. Welke doelgroepen zijn er bijvoorbeeld?
Boodschappers – High Society – Huishoudens met kinderen- Zakelijke beslissers – Studenten – Millennials
Creatie van een DOOH bepaald daarnaast voor 40% de effectiviteit van een campagne. Maar hou je rekening mee bij de creatie. We zetten de belangrijkste punten voor je op een rij.
Eenvoud is de sleutel
Houd je boodschap duidelijk en beknopt. Voorbijgangers hebben misschien maar een paar seconden om de informatie in zich op te nemen.
Gedurfde en opvallende beelden
Gebruik contrastrijke kleuren en opvallende afbeeldingen om de aandacht te trekken. Voorkom te veel elementen en zorg ervoor dat je beelden vanaf een afstand goed zichtbaar zijn.
Dynamische inhoud
Profiteer van het dynamische karakter van digitale schermen. Overweeg het gebruik van bewegende beelden, animaties of dynamische inhoud om kijkers te betrekken.
Relevantie
Integreer realtime gegevens, zoals live feeds van sociale media, weerupdates of actuele gebeurtenissen, om de inhoud relevant en actueel te maken. Update de inhoud regelmatig om deze actueel en aantrekkelijk te houden voor de doelgroep.
Locatie specifieke inhoud
Stem de inhoud af op de specifieke locatie van het digitale display. Houd rekening met de demografische gegevens en interesses van het publiek in dat gebied.
Hoog contrast
Zorg ervoor dat de inhoud er goed uitziet op verschillende schermformaten en resoluties. Kies voor een hoog contrast in het ontwerp
Call-to-action (CTA)
Voeg een duidelijke en overtuigende call-to-action toe. Of het nu gaat om het bezoeken van een website, het gebruiken van een kortingscode of het bijwonen van een evenement. Moedig interactie met het publiek aan via mobiele apparaten. Voeg bijvoorbeeld QR-codes of hashtags toe die kijkers kunnen gebruiken om op hun smartphones met de inhoud te communiceren.
Maak gebruik van momentum
Pas de inhoud aan op basis van het tijdstip van de dag. Overweeg verschillende boodschappen of beelden voor de ochtend, middag en avond om specifieke doelgroepen te targeten.
Testen en herhalen
Houd continu de prestaties van de content in de gaten. Gebruik analytics om inzichten te verzamelen en uw strategie eventueel aan te passen.
Merk in beeld
Zorg dat je merk duidelijk en groot genoeg in beeld is. Op die manier wordt de boodschap ook echt aan jouw merk gekoppeld.
Heeft DOOH je interesse gewekt? SABMedia staat klaar om de mogelijkheden met je door te nemen.